Fågelcirkel träff 4, söndag 15 oktober

15/10 (Söndag) Trutar och Måsar med Hans Larsson.
Dagens tema är trutar och måsar. Vi besöker Simrishamns hamn eftersom det brukar vara den bästa lokalen för trutar och måsar så här års. Vi kommer att ha en extraordinärt duktig exkursionsledare med oss, nämligen Hans Larsson. Han är en internationellt erkänd auktoritet vad gäller just måsar, trutar och även tärnor. Han är en fantastisk fågelmålare och har illustrerat flera böcker för artbestämning av ovan nämnda fågelgrupper.
Förbered dig gärna genom att titta i fågelböcker och på nätet, följande arter: Dvärgmås, Fiskmås, Skrattmås, Svarthuvad mås, Tretåig mås, Gråtrut, Havstrut, Silltrut, Kaspisk trut, Medelhavstrut, Vittrut och Vitvingad trut.
Tid: 10.00 parkeringen vid Biblioteket, Ystad
Exkursionsledare: Sindre & Gert i samarbete med Hans Larsson
Anmälan på: zindres@live.se alternativt sms: 070-2144367. Det går även bra att skriva meddelande via Naturskyddsföreningen Ystads sida på Facebook
Rekommenderat att ta med: handkikare (tubkikare om du har), fågelbok (Fågelguiden är bäst), fika och kläder som fungerar med förväntat väder. Vi har några tubkikare med oss, så vi visar fåglar som dyker upp!